aerrrrr si apa

vineri, 18 martie 2011

Planificarea vacantei

Vine vacanta cu trenu din franta!!! De cate ori nu am strigat asta in copilarie.... Acum la "maturitate" pe langa strigatul de veselie urmeaza si unul de durere- BAGAJELE si OBIECTIVELE. Ce este mai important atunci cand ne planificam vacanta? As vota pentru studierea obiectivelor care pot fi vizitate. Intotdeauna am incercat sa ma documentez si sa caut cat mai multe informatii despre locul in care merg, dar niciodata nu resusesc sa gasesc toate informatiile. Pe oricate site-uri intru nu gasesc tot ce ma intereseaza si ce e si mai greu - informatiile nu se leaga; exp: din statiunea X se pot face urmatoarele trasee......................, dar nici o informatie despre locul de unde incep respectivele trasee. Deci cum poti sa faci un lucru daca nu stii de unde sa incepi?
Inainte de fiecare plecare imi faceam o lista cu ce ar trebui sa contina bagajul; si asa o data, de 2 ori... pana cand m-am plictisit si am zis de ce sa nu fac eu o lista completa si de fiecare data doar sa bifez. Bagajele mi se par din ce in ce mai complicate pentru ca imi dau seama ca am nevoie de din ce in ce mai multe lucruri ca sa "supravietuiesc".
Astept sugestii pentru imbunatatirea procesului.

1. Plecare rapida, fara nici un fel de obiectiv, doar prima destinatie eventual. Timp de pregatire 30 minute :) Functioneaza perfect!

2. eee...sa nu stii de unde sa incepi face parte din farmecul unei vacante...
    cu cat nu sti mai multe...cu atat de mai fermecator...sau nu :))

3. Eu fac exact asa cum ai spus tu, Sophie! Concediu începe virtual... Mai întâi caut sa citesc cât mai mult despre ce as putea vizita, despre istoria locurilor, despre arta, arhitectura, traditii; caut si opinii ale altor turisti, ma orientez pe harta... Aceasta e prima etapa a concediului, pe care o traiesc cu emotie.
    Bagajul îl fac o seara înainte de plecare, dupa o lista generala, pe care am scris-o odata, când am avut timp si calm, si pe care am completat-o de câte ori mi-am mai amintit câte ceva. Lista o scot la imprimanta si bifez, asa cum ai spus tu.
    Apoi plecam în concediu. Între "planul de acasa" si "cel din târg" sunt întotdeauna nepotriviri, dar privim totul pozitiv si ne permitem mici improvizatii, dar în mare, facem ce ne-am propus. Savuram fiecare zi si noapte, de obicei venim din concedii, mai obositi decât am plecat, dar ma bogati sufleteste si spiritual! Cand se încheie faza aII-a, începe acasa faza a III-a: fotografiile si filmarile :) Retraiesc fiecare moment, încerc sa-mi amintesc cât mai multe amanunte... si uite asa, un concediu de doua saptamâni, se poate lungi la câteva luni! :))
    Te pup si-ti doresc un concediu cât mai placut!

4. Vai de mine și de mine ce problemă delicată ai ridicat!Este traumatică plecarea și supraviețuirea „afară”.Gata imediat nu mai plec nicăieri:D.

5. eu sunt foarte organizata, stiu destinatia, stiu cate zile stau, am s max 3 obiective pe zi in rest program de voie, unde ne duc pasii, totul e pregatit din timp, bagajul il fac mental in functie de anotimp, si incep de la picioare: incaltari, sosete, alea-alea..cosmeticale, acte, bani, carduri, harti, aparat foto, telefoane, incarcatoare.Masina spalata, alimentata. Nu mi se pare greu. Dar anul trecut, spre ex, am stiut din ianuarie unde voi pleca la sfarsitul lui august. Daca intervin plecari in graba si atunci imi iau timp sa-mi bifez mental ce trebuie sa iau. In timp te perfectionezi de numa' , poti faci bagaj pt 2 saptamani in 30 min. Dar prefer sa stiu destinatia si traseul, din timp... Asa ca daca plec la 5 dimineata, seara totul e pregatit.

6. ofz: nu sunt adepta haosului; nu avem atata timp la dispozitie ca sa vizitam toate locurile de mai multe ori- deci prefer sa fiu informata ca sa nu ratez multe

7. pandhora: :)))) dar macar sa stii cum sa continui

8. carmen: ma bucur ca cineva ma intelege; intr-adevar cand incep cautarile ma vad deja acolo si mi se pare ca mai e o vesnicie pana la plecare; de multe ori cand ma uit la poze nu-mi vine sa cred ca acum......am fost acolo; mi s-a intamplat sa ma duc la serviciu dupa concediu si sa-mi doresc sa ma odihnesc, dar nu prea am avut noroc :) Multumesc, mai am un pic de asteptat

9. se-cret: orice,numai sa nu renunti la plecare :)

10. sophie: eu ma simt mai linistita daca stiu ca am totul pregatit; cand plecam cu masina e mai usor pentru ca nu suntem limitati la bagaje, dar cand vine vorba de autocar sau avion e mai conplicat