aerrrrr si apa

aerrrrr si apa

joi, 5 mai 2011

Prague

LA MULTI ANI DRAGII NOSTRI CAVALERI! (doar e ziua voastra 5 mai )
Va dedic o plimbare prin Praga :)


Praga..... auzisem destul de multe lucruri frumoase, dar nu avem asteptari prea mari. Oferta suna bine asa ca.....sa purcedem la drum.
Socul a fost.... nu-mi venea sa cred ochilor- chiar daca am ajuns la 4am peisajul era uimitor.
Aveam de acasa un plan bine stabilit pe zile ce sa vizitam, dar planul s-a dat peste cap, pentru ca era..........minunat, as fi vrut sa vad totul dintr-o clipita :)
Pentru transport plecasem cu ideea de a luat un card de 10 calatorii, dar hotelul a fost relativ in centru asa ca am facut economie si am folosit doar cateva bilete (pe care le-am cumparat de la automatele de la metrou sau de la diverse magazine).
Mi s-a parut fascinant in Praga faptul ca nu am vazut cladiri vechi darapanate, cu tencuiala cazuta. Totul pare nou si proaspat (chiar daca la unele se lucreaza).
Centrul este format din: Stare Mesto, Mala Strana, Josefov, Nove Mesto si Hradcany. Fiecare cartier are farmecul lui si locuri unice.
Ce nu trebuie sa ratati:
*podul Carol (este strajuit de 2 turnuri- in fiecare puteti urca si admira o panorama asupra Pragai) - este tot timpul plin de oameni, asa ca daca doriti sa-l admirati incercati sa ajungeti cat mai de dimineata; este cel mai vechi pod din oras
*Palatul Hradcanske - puteti petrece si o zi pentru a vizita totul; Catedrala Sfantul Vitus este superba si o parte se poate vizita gratis
*Vechea primaria si Ceasul astronomic (cel mai frumos ceas)- taxa pentru urcat in turn este 100coroane(aprox 4 euro); din fata orologiului astronomic ,la fiecare ora fixa, puteti admira defiland, deasupra cadranelor, miniaturile celor 12 apostoli


*Notre Dame du Tyn- are o dantelarie minunata
*colina Petrin- in varful ei va asteapta turnul Eiffel unde se poate ajunge cu funicularul- noi nu am avut noroc pentru ca nu functiona asa ca am urcat pe jos, dar nu am regretat- parcul este superb
*piata Venceslas
*insula Kampa
*fiecare straduta care te face sa-ti doresti sa te intorci mereu si mereu
*magazinele cu bomboane de ciocolata (sau chiar muzeul ciocolatei, dupa ce l-ati vizitat pe cel al torturei sau poate pe cel erotic :) )
*BEREA- desi nu sunt o mare bautoare de bere, am plecat din Praga cu oful ca nu am baut suficienta- e incredibil de buna- mai ales cea bruna
*Piata sfantul Gall - este plina cu tarabe colorate unde gasiti la preturi rezonabile: fructe, flori, picturi, magneti, jucarii din lemn, ciocolata......

Mancarea nu este tocmai ieftina in restaurante, dar in Billa gasiti salate, pizza, produse de patiserie la preturi rezonabile.
Centrul comercial PALLADIUM a fost o imensa surpriza- imaginati-va o cladire care de afara se incadreaza perfect in peisaj- este in stil vechi- iar inauntru descoperi un mall imens cu 2 nivele sub parter.
Vltava nu este nici cea mai frumoasa, dar nici cea mai urata apa; are destul de multe lebede si poduri, puteti face si plimbari cu vaporasele (dar nu se compara cu Sena).

Pentru mine Praga a fost o revelatie. Mi se pare foarte greu de crezut ca tot pana in 89 au avut si ei regim comunist. Diferentele sunt uriase. M-as bucura daca am invata macar un pic, pic de la ei despre cum sa ne pastram valorile si sa ne mandrim cu ele.

PS Aveti grija la vreme - eu am fost la sfarsitul lui martie a fost destul de frig (mai frig decat in Bucuresti)

18 comentarii:

  1. In Praga inca nu am ajuns. Frumoasa descriere, deja mi-am notat pe lista inca un loc pe care vreau sa il vad

    RăspundețiȘtergere
  2. Tare frumoasa Praga.. Ma voi intalni si eu cu dansa intr-o zi. E musai.

    RăspundețiȘtergere
  3. mircea: :) sigur nu trebuie sa ratezi

    RăspundețiȘtergere
  4. Fotograful mai avea puţin şi îi lua locul mirelui! :)

    RăspundețiȘtergere
  5. catalin: le-a facut foarte multe poze; adevaru' e ca era cam disperat :)

    RăspundețiȘtergere
  6. daca nu o vizitam...acum plecam spre Praga :)
    si frumoasa si instructiva descrierea...o sa te numim consultant in calatorii :))
    da...Praga are farmecul proaspat al vechiului...perfect conservat...:)

    RăspundețiȘtergere
  7. Ultima data am fost prin '96. Intr-adevar minunat orasul!
    Multumesc de urari, habar n-am avut ca-i ziua noastra!

    RăspundețiȘtergere
  8. Praga, un oras programat pentru la anul. Abia astept. Te salut

    RăspundețiȘtergere
  9. pandhora: e un oras prin care poti sa te plimbi la infinit :) sau cat te tin picioarele

    dan:trebuie sa te intorci :) si pe urma ne povestesti ce au reusit sa faca in 15 ani

    costin: bravo, nu o sa regreti

    RăspundețiȘtergere
  10. Sophie trebuie sa ne vedem la mai multe beri, ca ne asteptam cam de mult timp. Musai negre.
    De ce n-ai pus si poza cu Sveik?

    RăspundețiȘtergere
  11. ofz: berea neagra de aici nu-mi place -e foarte amara; alegerea pozelor a fost grea, vroiam sa le postez pe toate :)

    RăspundețiȘtergere
  12. Multumesc de plimbare. Praga pare deosebita.
    O zi minunata!

    RăspundețiȘtergere
  13. tu26dor: cu placere; multumesc la fel, mai ales ca azi e soare, dar tot frig e

    RăspundețiȘtergere
  14. Am tot oscilat intre Praga si Viena. Acum a fost Viena, dar vine si Praga, nu trebuie ratata. Se pare ca in perioada asta toti bloggerii s-au pus pe calatorii :)

    RăspundețiȘtergere
  15. irina: ca sa avem timp sa ne pregatim si pentru vacanta de vara :); si eu suspind dupa viena; poate la anu' :)

    RăspundețiȘtergere
  16. da, Praga e superbă ...

    RăspundețiȘtergere