aerrrrr si apa

aerrrrr si apa

sâmbătă, 30 aprilie 2011

Florile prunului si cerul


Anul trecut a fost un an foarte bun pentru iubitorii prunelor (Anul acesta, din cauza vremii capricioase, bobocii risca sa se ofileasca inainte de a inflori.)
.. si asa am redescoperit magiunul homemade :). Pentru ca se gaseau prune peste tot am zis sa incercam (nu mai mancasem din copilarie)-dar mai ales sub influenta faptului ca ma fascinase cel de Topoloveni. Am facut rost de un tuci urias, l-am umplut cu prune si le-am fiert aproape toata ziua- ca sa nu folosim zahar. A fost excelent, dar s-a terminat mult prea repede si am revenit la cel de Topoloveni. In continuare este o mica poveste despre aceasta minune- magiunul de Topoloveni

"Reţeta magiunului a fost păstrată în fabrica pe care deţinătoare licenţei produsului a luat-o la licitaţie încă din 1914 şi care s-a transmis din generaţie în generaţie. Până în anul 2008, toată producţia, adică peste 150 de tone anual, mergea la butoi peste hotare, în Germania şi Austria.

Magiun de TopoloveniMagiun de TopoloveniMagiunul este un produs sută la sută natural, care se obţine numai din prune. Fructele trebuie să provină din livezile Topolovenilor şi din alte regiuni ale ţării ca Argeş, Bistriţa Năsăud, Bacău, Galaţi, Constanţa, Arad, Dolj, Mehedinţi, Prahova, Buzău, Olt, Vaslui, Vâlcea.
La obtinerea Magiunului natural de prune Topoloveni se foloseste metoda fierberii in duplicate deschise, fara adaos de zahar sau alte ingrediente.
Materia prima, prunele, se recolteaza manual, cand sunt bine coapte pentru ca atunci au continut maxim de zaharuri si se ambaleaza in cosuri sau ladite." - sursa:www.amz.ro

Acum am vazut ca au scos si dulceata de capsuni, cirese negre si visine- toate fara zahar sau alte e-uri. Mi s-a facut o pofta.......

P.S. este primul şi singurul produs tradiţional autohton înscris până acum în procesul de obţinere a protecţiei din partea Uniunii Europene de brand authentic românesc.

Sper sa fie un exemplu si pentru alte firme romanesti.


14 comentarii:

  1. Mi s-a facut pofta!! :(( Vreau si eu magiun si dulceata de cirwese negre si visine.... Cu capsunile nu prea ma impac, asa ca sar intentionat tot ce contine capsuni :) As manca dulceata de nuci verzi.

    RăspundețiȘtergere
  2. nu doar tie ti s-a facut pofta :))
    cred ca mai am niste dulceata visine...ma duc sa verific :))

    nu am avut ocazia sa gust magiunul de Topoloveni dar am auzit despre el...s-a dovedit inca o data ca noi ne-am hranit "eco" inainte sa apara acest concept :))

    am dulceata...cred ca o sa fac cateva clatite :))

    RăspundețiȘtergere
  3. irina: nu am vazut inca de cirese si de visine; capsunile la mine sunt de backup- daca nu am altceva :); nuci verzi - da:)

    RăspundețiȘtergere
  4. pandhora: trebuie sa gusti; merge si cu clatite si placinta....:)

    RăspundețiȘtergere
  5. catalin - cel homemade - categoric; cel nu topoloveni - nu cred

    RăspundețiȘtergere
  6. cand erau in tara, parintii mei faceau magiun, la un ciaun de 30 de litrii, afara pe pirostrii, la foc de lemne. Pentru mine acela era cel adevarat, acolo nu intra nimic altceva decat prune. Trebuie sa ajung la tara, sa ii fac o vizita bunicii mele.

    RăspundețiȘtergere
  7. costin: fara nici un adaos- doar prune; sa speram ca va fi un an bun pentru prune:)

    RăspundețiȘtergere
  8. sincer sa-ti spun, mi-am deschis camara si am atacat ultimul borcan de gem (magiun) de prune ramas de anul trecut ah... e delicios. multumesc de senzatie:)

    RăspundețiȘtergere
  9. Buna idee, cirese negre tare mi-as dori!
    [Eu sunt în concediu în Antalia-Turcia, de aceea zilele acestea nu am prea intrat pe blog (postarile mele sunt toate programate pe vremea când eram înca acasa) Fac un circuit cu autocarul, plecam dimineata din hotel si ne întoarcem doar seara... De miercuri va reintra totul în normal, concediul este pe sfârsite :(]

    RăspundețiȘtergere
  10. si legat de prune, facea taicamiu o Tuica...

    RăspundețiȘtergere
  11. tu26dor: bine ca ai avut; eu am fost fericita cand am aflat ca mai avem 2 de anu trecut- unul a devenit placintica :)

    RăspundețiȘtergere
  12. carmen: concediu placut! te asteptam cu impresii :)

    RăspundețiȘtergere
  13. costin: o cata tuica s-a facut anu' trecut- erau butoaiele ca soldatii- minim 10 in fiecare curte :)

    RăspundețiȘtergere