aerrrrr si apa

aerrrrr si apa

joi, 6 octombrie 2011

Cristofor Columb




Cred ca toata lumea stie cine este Cristofor Columb, asa ca o sa va povestesc mai multe despre statuia lui din Barcelona si nu despre el.

Monumentul Cristofor Columb a fost construit in 1888 in onoarea renumitului explorator si descoperitor al Americii. Acest monument consta intr-o columna inalta ce are deasupra sa o statuie a lui Columb. In Placa de la Porta de Pau (Piata Potii Pacii) se gaseste o columna din fier ridicata pe un piedestal de piatra cu statuia lui Cristofor Columb deasupra. Monumentul inalt de 60 de metri cunoscut sub numele de Monument a Colom a fost proiectat de arhitectul catalan Gaieta Buigas i Monrava pentru expozitia universala din 1888. Constructia monumentului a inceput in 1882 dar datorita unor probleme financiare a fost finalizata chiar inaintea inceprerii expozitiei.

Monumentul a fost amplasat in locul in care Cristofor Columb a revenit in 1493 dupa ce a descoperit America cu un an inainte. Se presupune ca exploratorul s-a nascut in Genova, Italia. Initial s-a mutat in Portugalia si mai tarziu in Spania. Cu toate acestea in secolul al 19-lea Columb era considerat catalan, iar unii istorici inca sustin ca acesta s-a nascut chiar in Catalonia, de aceea locul acestui monument din Barcelona este cu atat mai relevant.

Statuia de peste 7 metri inaltime, creata de Rafael Atche, il infatiseaza pe Columb cu bratul intins spre mare. In mod putin bizar, bratul nu este indreptat spre lumea noua pe care a descoperit-o. Piedestalul columnei este decorat foarte frumos cu un numar impresionant de figuri alegorice.

text


18 comentarii:

  1. imi place supletea coloanei si felul in care este decorata...ce priveliste frumoasa trebuie sa fie de acolo de sus :)
    interesante informatii...multumesc :)

    RăspundețiȘtergere
  2. ... si este la câteva sute de metri de o plaja ciudata: plaja, un rând de palmieri, o strada si vis-à-vis orasul.

    RăspundețiȘtergere
  3. N-am ajuns până acum în Barcelona, uite că am mai învăţat ceva...

    RăspundețiȘtergere
  4. pandhora:nu am urcat; cred ca despre liftul de aici am citit ca nu a fost inlocuit de cand l-au montat :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Dan: mi-au placut plaja si apa, dar am urat meduzele

    RăspundețiȘtergere
  6. Max Peter: :) trebuie sa-ti faci timp, macar pentru sangria daca nu pentru columb

    RăspundețiȘtergere
  7. eu o să fac notă discordantă aici, în sensul că nu mă voi referi la imagini şi la ce ai scris, chiar dacă îmi plac. doar că mi-am adus aminte de un banc :) . întrebat cum a ajuns în America, Cristofor Columb răspunde senin: "Am ajuns in America pentru ca m-a trimis nevasta dupa cartofi." . o după-amiază frumoasă!

    RăspundețiȘtergere
  8. Sunt multe locuri de vazut pe acolo...m-am rezumat doar la privit poze pana acum...si cred ca si anul viitor.
    @Sophie mai, sangria am baut, adusa...dar mult mai pe gustul meu e Corido Sangria..imbuteliata de Zarea..

    RăspundețiȘtergere
  9. Am văzut-o de aproape!!
    Barcelona este orașul care îmi place cel mai mult, dintre câte am văzut!

    O seară frumoasă!

    RăspundețiȘtergere
  10. ganguritu: trebuie sa experimentam :)

    RăspundețiȘtergere
  11. INCERTITUDINI: si mie mi-a placut, dar parca Roma ramane pe primul loc :)

    RăspundețiȘtergere
  12. Buna seara! Am avut si eu sansa sa vad acest monument...impresionant! Barcelona e un oras incredibil din toate punctele de vedre! Seara faina!

    RăspundețiȘtergere
  13. citind postarea, mi-ai amintit de proful meu de istorie din liceu :))) (multumesc, am niste amintiri frumoase cu el)

    RăspundețiȘtergere